Plan marketingowy firmy- gdzie i jak się promować?

sprzedaż jabłek

Nie każdy przedsiębiorca od razu zdaje sobie sprawę z tego, jak ważne jest to, aby taki plan sobie przygotować. Standardowo, plan marketingowy zazwyczaj jest jedną ze składowych biznesplanu, jego przygotowaniem powinniśmy się jednak zająć nawet wtedy, kiedy nikt od nas takiego dokumentu nie wymaga. Oprócz zdefiniowania najbardziej trafnych kanałów promocji, warto też zainteresować się tym, jak skutecznie sprzedawać, aby faktycznie klienci dostawali to, czego chcą. Jedną z odpowiedzi na pytanie o to, jak sprzedawać jest chociażby teoria marketingu wartości, która ostatnio jest bardzo często wykorzystywana przez duże firmy i koncerny. W myśl marketingu wartości skupiamy się nie na tym, aby promować konkretny produkt opisując jego oczywiste cechy. Odwołujemy się natomiast do wartości, które są ważne dla odbiorców i którym towarzyszą lub mogą towarzyszyć sprzedawane przez nas produkty lub usługi. Jeśli więc produkujemy napój, może przedstawić go jako ważny element każdego wspólnego posiłku, jaki ma miejsce w rodzinie. Promując zakupy w sieci możemy opowiadać historię o tym, że możemy zaoszczędzić czas nie biegając po sklepach, a tym samym poświęcić go dzieciom czy rodzinie.

Zawsze warto wskazywać na praktyczne aspekty danej rzeczy

Promując produkty w sklepach internetowych opisujemy, jakie mają parametry, wykończenie, kolor czy rozmiar. Tymczasem, chcąc promować je dla szerszej widowni, warto skupić się także na tym, co taki produkt może dać odbiorcy dzięki temu, że ten go zakupi. Czyli, promując buty do biegania możemy powiedzieć, że mają innowacyjną wkładkę amortyzującą drgania, znacznie lepiej jednak będzie w samych reklamach wskazać, że takie buty zmniejszą ryzyko wystąpienia kontuzji, zapewnią wyższy komfort podczas treningów i będą po prostu wygodne. Dzięki takim informacjom użytkownik łatwiej może ocenić dany produkt jako przydatny i zdecydować się na jego zakup, gdyż na tacy otrzymuje wskazane praktyczne aspekty danego modelu butów i wie, po co je kupuje.

Koniecznie powinniśmy wyjść klientom naprzeciw

Warto być przygotowanym na to, że zaraz po otwarciu sklepu wcale możemy nie mieć aż tak dużego ruchu- i na naszej stronie internetowej i ogólnie w biznesie. Nie ma więc sensu czekać na to, aż użytkownicy sami znajdą nasz sklep i zaczną robić tam zakupy- trzeba im pomóc i wyjść z cienia, dać się zauważyć. Właśnie po to są różnego rodzaju kampanie z zakresu marketingu internetowego, gdzie pozycjonujemy stronę lub reklamujemy się poprzez banery. Dobrze zaprojektowana i zoptymalizowana kampania pozwala projektować reklamy dedykowane dla konkretnych grup docelowych, skuteczność takich kampanii można też dość łatwo mierzyć. Taka reklama w sieci jest więc świetnym patentem dla firm, które dopiero rozpoczynają swoją działalność, noszą się z myślą o założeniu własnej strony internetowej i chciałyby szybko pozyskiwać coraz to nowych klientów, bo dla takiej firmy to może być być albo nie być. Zawsze warto też poradzić się specjalistów, którzy będą w stanie doradzić nam, jaki rodzaj kampanii promocyjnej będzie odpowiedni w naszym przypadku. Tym samym będziemy mieć absolutną pewność, że budżet na reklamę zostanie przez nas dobrze zainwestowany.